امام زمان (عج ) در کلام علما

* حضرت امام خمینی(ره):


توجه داشته باشيد كه در كارهایتان جورى نباشد كه وقتى نامه اعمال بر امام زمان عليه السّلام عرضه شد، خداى نخواسته ، آزرده بشوند و پيش ‍ ملايكة اللّه يك قدرى سرافكنده بشوند كه ، اين ها شيعه هاى من هستند. اين ها دوستان من هستند و برخلاف مقاصد خدا عمل كردند. رئیس يك قوم اگر قومش خلاف بكند، آن رئيس منفعل مى شود.


* مقام معظم رهبری:

انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه همت خود نکند، صرفاً دل خوش کند به این که ما منتظر امــام زمـــــان علیه السلام هستیم. این که انتظار نیست. انتظار چیست؟ انتظار دست قاهر قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید به وسیله خود همین انسانها، با کمک همین انسانها، سیطره ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند، انسانها را بنده واقعی خدا بکند. آماده باید بود برای این کار. انتظار درکلام آیت الله شاه آبادی: رسیدن به مقام قرب پروردگار، اساسش اوّل قلب مبارک امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. امام زمان است که قلب عالم است و این ممکن نیست بدون اطاعت تحقق پیدا کند. وقتی حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف مظهر تامّ پروردگار است همه جا حاضر و ناظر می باشد. حضرت هرچند غائب هستند، ولی پیش ما حاضر هستند. حضرت به افکار و اعمال گذشته و آینده ما احاطه دارد؛ معنای انتظار ظهور همین است.

*آیت الله کشمیری:


تا انسان ها آماده پذیرش حضرت نشده باشند، تا حضرت در دل آنها ظهور نکرده باشد و قرین دل آنها نشده باشد، ظهور خارجی برای انسان چیزی را عوض نخواهد کرد و پیدا کردن این آمادگی همان انتظار فرجی است که افضل شمرده میشود.
امام زمان (عج) پاک و طاهر است، باید پاک شوید، طاهر شوید، تا با او سنخیت پیدا شود.


* حضرت آیت الله جوادی آملی:


کسی که می خواهد وجود مبارک ولیّ عصر(ع) را بشناسد، بهتر است زیارت ها ودعاهای مرتبط با آن حضرت را به دقت بررسی کند، تا به حریم معرفت آن امام همام باریابد.

  • محمدی فرد
    نظر از: محمدی فرد
    1396/06/25 @ 06:19:12 ب.ظ

    محمدی فرد [بازدید کننده]

    سلام خدمت شما؛
    وبلاگ خوب و مفیدی دارید.خسته نباشید.
    من وبلاگی در زمینه ترویج و انتشار معارف مهدوی راه اندازی کردم. اگر از وبلاگم بازدید کنید باعث افتخاره و میخواستم درخواست کنم اگر تمایل داشته باشید با هم تبادل لینک کنیم تا به این طریق باعث ترویج این معارف بشیم و افراد بیشتری بتونن از این مطالب بهره ببرن.
    با تشکر از توجه شما.
    اللهم عجل لولیک الفرج.
    http://mahdaviat-12.blog.ir

  • پاسخ از: حسینی
    1397/03/13 @ 01:21:34 ب.ظ

    حسینی [عضو] 

    با سلام طاعات و عبادات شما قبول درگاه حق
    ممنون از نظري كه داشتيد. ببخشيد با تاخير جواب دادم. من هم شاغل هستم و هم در حال تحصيل سطح 4 وقت نميكنم در وبلاگ مشغول باشم باتوجه به اين كه خيلي دوست دارم در اين زمينه فعاليت داشته باشم.ان شاالله اين فرصت دوباره پيش بيايد. موفق باشيد.

نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.