عید سعید فطر مبارک

 

کم کم غروب ماه خدا دیده می شود

صد حیف ازاین بساط که بر چیده می شود

در این بهار رحمت وغفران ومغفرت

خوشبخت آن کسی است که بخشیده می شود

فراز هایی ازدعای  وداع  امام سجاد(ع) با ماه مبارک رمضان:

خدایا!در هر گونه لغزشی که در این ماه رمضانمان وارد شدیم از گناه کوچک یا بزرگ، یا معصیتی که در آن مرتکب شدیم، یا خطایی که در آن کسب کردیم، از روی عمد،یا فراموشی، که در آن به خود ستم روا داشتیم، یا به آن پرده حرمت دیگری را دریدیم، پس بر محمد وآلش درود فرست، وما را به پرده پوشیت بپوشان وبه گذشتت از ما بگذر وما را به خاطر گناهی که کردیم، در برابر دیده شماتت کنندگان قرار مده،وزبان طعنه زنندگان را به روی ما باز مکن، وما از باب رأفت ولطفت که پایان نمیپذیرد، وبر پایه احسانت که کاستی ندارد، به اعمالی بدار که باعث ریزش گناهان، وکفاره اموری شود که در این ماه، از ما ناپسند شمردی.

خدایا !بر محمد وآلش درود فرست، ومصیبت از دست رفتن رمضانمان را جبران کن وروز عید فطرمان را بر ما مبارک فرما، وآن را از  بهترین روزهایی که بر ما گذشته قرار ده،جلب کننده ترین روز نسبت به عفو، ومحو کننده ترین زمان برای گناه ومعاصی پنهان وآشکارمان را بیامرز.

خدایا!با گذشتن این ماه از خطاهای ما بگذر، وبا خارج شدنش، ما را از گناهانمان خارج کن،وما را از خوشبخترین اهل این ماه به آن وپر نصیبترین آنان در آن ، وبهره مندترین ایشان از آن قرار ده.

خدایا! کسی که این ماه را آن طور که می بایست رعایت کرد، واحترامش را به نحوی که شایسته بود حفظ نمود، وحدودش را به صورتی که سزاوار بود به پای داشت، واز گناهانش به طور کامل پرهیز کرد یا به وسیله عمل خاصی به تو تقرب جست، عملی که موجب خشنودیت، ومعطوف کردن رحمتت بر اوست، پس مانند آنچه به او بخشیدی، بر ما هم توانگریت ببخش وچندین برابر آن را از احسانت به ما عطا کن.

خدایا! ما توبه  میکنیم در روز فطری که آن را برای مومنین عید وسرور،وبرای  اهل آیینت روز اجتماع وگردهمایی قرار دادی، به درگاهت از هر گناهی که مرتکب شدیم، یا کار زشتی که از پیش فرستادیم، یا اندیشه سوئی که در باطنمان پنهان داشتیم، توبه میکنیم.

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
نظر دهید

آدرس پست الکترونیک شما در این سایت آشکار نخواهد شد.

URL شما نمایش داده خواهد شد.
بدعالی

درخواست بد!

پارامتر های درخواست شما نامعتبر است.

اگر این خطایی که شما دریافت کردید به وسیله کلیک کردن روی یک لینک در کنار این سایت به وجود آمده، لطفا آن را به عنوان یک لینک بد به مدیر گزارش نمایید.

برگشت به صفحه اول

Enable debugging to get additional information about this error.